Pátý semestr na FI MU

Třetí rok mého studia na vysoké škole pokračuje. Většinu povinných předmětů už jsem měla splněnou, tak jsem se rozhodla, že se trochu zaměřím na svoje měkké dovednosti a vyzkouším různé kurzy, které univerzita nabízí.

Automaty (IB102)

Tento semestr jsem se podílela na přípravě a opravování domácích úloh do automatů. Škoda, že je nebudu za rok moct cvičit, protože plánuji odjet na Erasmus. Je to něco, co mě fakt bavilo. Pár tipů pro ty, co tento (nebo i jiný) předmět teprve mít budou:
  • Buďte trpěliví, opravit 500 příkladů zabere fakt dost času.
  • Kontrolujte si body, mezi těmi 500 se člověk snadno přehlédne.
  • Používejte při vytváření řešení LaTeX, naučíte se to a opravující nebude muset luštit vaše hieroglyfy.

Akademický senát FI

Díky všem 231 šílencům, co mě na podzim zvolili do akademického senátu naší fakulty!

Zase o krok blíž kandidatuře na prezidentku ČR.

F1460 Manažerské praktikum

zápočet, 2 kredity, přednášející Szomolai

První předmět z rodiny předmětů v J4 (http://www.prostor-j4.cz/). J4 je místnost na přírodovědecké fakultě (úplně nejdál od vchodu), kde se učí, řekla bych, na soft skills orientované předměty. Tato místnost je velmi unikátní. Většinou na předmětech budete sedět v kolečku nebo dokonce nesedět vůbec, s lektorem si budete tykat a hodiny vás budou bavit.
Manažerské praktikum bylo hlavně o trénování manažerských dovedností. Nečekejte tu moc teorie. Trénovali jsme jak vést dialog, poradu, jak být dobrým leaderem a jak vnímat (nejen) svoje pocity a potřeby. Jako ukončení napíšete zpětnou vazbu (docházka povinná není, ale je fajn tam chodit, ať víte, o čem máte psát).

Témata, která jsme probírali během semestru.

XS020 Inspiratorium pro učitele

zápočet, 2 kredity, přednášející Boček

Další předmět z J4. Tentokrát povinný pro budoucí pedagogy, ale otevřený i ostatním. Protože ve svém volném čase učím holky programovat (http://pyladies.cz/) a chci to dělat dobře, také jsem si tento předmět zapsala. Ve mé skupině jsme byli mimo obor učitelství jen dva, tak bylo celkem děsivé pozorovat, jací lidé budou v budoucnu učit naše potomky. Tento předmět ukazoval méně tradiční a více interaktivní přístupy k výuce a rozhodně bych ho doporučila i lidem, kteří neučí.
Jako výstup jsme museli průběžně diskutovat ve fóru na on-line platformě fildy (http://elf.phil.muni.cz/) a na závěr natočit krátké video, na kterém něco vysvětlujeme. Takže pohodička.

XS350 Práce se skupinovou dynamikou

zápočet, 2 kredity, přednášející Holík, Sucháček, Szomolai
 
Do třetice všeho dobrého. Další předmět z J4. Tentokrát blokový. Trval celkem tři dny, od pátku až do neděle, zrovna když byl prodloužený víkend kvůli státnímu svátku. Obsah se dost opakoval z Manažerského praktika a Inspiratoria, proto tyto předměty nedoporučuji zapisovat v jednom semestru.
Pro získání zápočtu jsme opět měli napsat zpětnou vazbu a poslat někomu ze skupiny dopis.

XV003 Projekty na popularizaci přírodních věd

zápočet, 2 kredity
 
Magický předmět spočívající v zapojení se do nějaké aktivity popularizující přírodní vědy. Jde ho zapisovat opakovaně. V tomto semestru jsem pořádala akce KSI, InterLoS a Poznej FI. Taky jsem se sem tam objevila na nějakém tom dni otevřených dveří.

Podzimní výlet Korespondenčního semináře z informatiky.

PA159 Počítačové sítě a jejich aplikace I

zkouška, 4 kredity, přednášející Hladká, zkouška napoprvé (B)
 
Předmět velmi podobný jako PB156 Počítačové sítě. Jen obsahuje víc děsivých zkratek různých protokolů. Je to magisterský předmět, který jsem si dala, protože jsem chtěla mít ještě v paměti bakalářské sítě (vyplatilo se) a taky je to předmět, který je povinný téměř na všech magisterských oborech (takže je celkem jedno, co si nakonec vyberu, můžu si ho nechat uznat skoro všude). Zápisky mám tu: https://github.com/Krejdom/school_notes/blob/master/PA159.md

PB007 Softwarové inženýrství I

zkouška, 6 kreditů, přednášející Bühnová, cvičící Dařbujánová, zkouška napoprvé (A)

Byla jsem jen na první přednášce, následně jsem je všechny shlédla ve zkouškovém. Cvičící byla super, byla s ní sranda. :) Důležité je vybrat si dobrý tým. Během semestru se na cvičeních pracuje na projektu ve trojicích. Jenže jak já musím mít vždycky všechno po svém (třeba esteticky zarovnané bublinky v diagramech), tak jsem nakonec skoro všechno odedřela já.
Nejhorší byl týden před Vánoci, kdy jsme mohli za včasné odevzdání projektu získat bonusové body (a taky to byla podmínka připuštění ke zkoušce, na jejíž první termín byla přihlášená). Jeden kolega si onemocněl a druhý odjel bez notebooku na chatu. Takže kdo opravoval 23. večer místo balení dárků sekvenční diagramy? Já.
Při vypracovávání projektu doporučuji pracovat na GitLabu/Hubu... usnadní to spolupráci v týmu. Na zkoušku se naučíte z fi.muny.cz, mých poznámek a slajdů. Pozor na kreslení diagramu na papír, poprvé je to docela šok a zabírá to spoustu místa. Ještě bych ocenila, že u zkoušky jsou uvedeny ekvivalentní české i anglické názvy a u kreslení diagramu jsme měli jeden jednodušší vzorový (kdo si taky má tu syntax pamatovat).
Náš use-case diagram.

PV206 Communication and Soft Skills

zkouška, 7 kreditů, přednášející Motschnig a Švábenský, hodnocení (A)

Blokový předmět 3× (čtvrtek odpoledne + pátek). Je těžké se tam dostat. Napište opravdu dobře odůvodněnou žádost o výjimku.
Měla jsem zapsanou anglickou skupinu, ve které byli i Erasmáci. Na angličtinu není kladen vůbec žádný důraz, nikdo se vám smát nebude. Jde hlavně o to, aby si lidé navzájem rozuměli a i lektoři rádi případně pomohou s překladem.


Co je obsahem předmětu vám nepovím, záleží na potřebách konkrétní skupiny, která se sejde. Platí zde "Kolik do toho dáš, tolik si z toho odneseš."
No a zapište si to, od příštího semestru to učím. ;)

Naše multikulturní skupina na PV206.

SBAPR Bakalářská práce

zápočet, 0 kreditů, vedoucí Jonáš

Bakalářku jsem si za 0 kreditů zapsala spíš motivačně. Nezabralo to.

VB000 Základy odborného stylu

kolokvium, 3 kredity, přednášející různí, cvičící Nevěřilová

Na přednáškách jsem byla pouze 2×. Na té úvodní a na té, kterou měla moje cvičící.
Cvičící vřele doporučuji, jiní vám z toho mohou (z doslechu) udělat pěknej opruz. Paní doktorka opravuje celkem rychle a zadává smysluplné úkoly.
Pro zdárné ukončení bylo nutné odevzdat a opravit dvě kapitoly z bakalářské práce.

Komentáře

  1. Ahoj, díky moc za super shrnutí, mohla by ses, prosím, více rozepsat o bakalářce? Něco jsem našla i ve shrnutí šestého semestru, ale dostane vlastně člověk vůbec nějaké info od fakulty, nebo si prostě musí všechno zařídit a pozjišťovat sám? Ze všech vypsaných témat mám zatím pocit, že to nikdy nemůžu dát, když nerozumím ani těm nadpisům... Jak jsi to měla na začátku třeťáky Ty? Díky ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat